niedziela, 25 sierpnia 2013

Dżem jagodowy z nutką wanilii


 
Dziś dalsza część przepisów z "sezonu jagodowego". Dżem jagodowy z nutką wanilii. Jest to dżem mojego autorstwa. W przypływie fantazji do jagód postanowiłam dodać laskę wanilii, i przyznam, że dodaje oryginalnego aromatu i smaku. Z 1kg jagód wyszły 3 słoiczki. Jeden już zjedzony :)
 
Składniki:
  • 1 kg jagód
  • szklanka cukru
  • szklanka cukru do dżemów
  • laska wanilii
  • 2 łyżki świeżego soku z cytryny
Przygotowanie:
 
  • Laskę wanilii przekrawamy wzdłuż na 4 części.
  • Jagody wrzucamy do garnka, gotujemy na małym ogniu wraz z pokrojonymi laskami wanilii i cukrem przez ok 30 min
  • Dodajemy sok wyciśnięty z cytryny.
  • Kontynuujemy gotowanie przez ok 30 min.
  • W międzyczasie, dokładnie myjemy słoiki, nakrętki dezynfekujemy spirytusem. Nagrzewamy piekarnik do 140C, wstawiamy słoiczki, po 15 min redukujemy temp. do ok 75C. Gdy dżem będzie już gotowy wlewamy do nagrzanych słoiczków, zakręcamy i stawiamy do góry nogami do wystygnięcia.
  • Uwaga: nie przejmujcie się gdy po tym czasie gotowania dżemu, będzie on jeszcze płynny. Niektóre owoce potrzebują więcej czasu by pektyny zaczęły się wiązać. Mój dżem był dość płynny gdy słoiczkowałam go, ale po kilku dniach, kiedy otworzyłam pierwszy słoik, był już gęsty.
Teraz dowód, że na pewno był to dżem z jagód :)
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz